Sevgili Anneler, hatta anne adayları ve hatta anne aday adayı dahi olmayanlar, siz de bir itirafım var diyorsanız, ekibimize katılabilrsiniz. Arzu edenler itirafcianne@gmail.com adresine, varsa blog adreslerini de yazarak mail gönderebilirler. Ha, yok ben uğraşamam derseniz adsız olarak, yorum da yapabilirsiniz. Kayda bile gerek yok. Bilgilerinize.

27.10.10

Bir Annenin Terapi Odası

İlk itirafımı bu konu hakkında yazmak istemezdim. Ama gelin görün ki aklıma ilk bu geldi. Çünkü bu akşam tam da bunları yaşadım.
Evde akşam saatleri korkunç bir karmaşa oluyor. Normalde daha sakiniz de eve baba girdi mi karmaşa zirve yapıyor. Bütün gün tepine tepine yorulmuş ve yorgunluktan düşüp yatacaklarına, huysuzluktan beter olan çocukların birbirine karışan ağlamaları, bağırış çağırışları, yemek saati, uyku saati, babanın anneye nispet yapar gibi yorgunum deyip tv karşısında sızması, hem de bu karmaşa sırasında, banyo-mutfak tepişmeleri, gidip gelişleri, çocukların uyumamak için çeşitli alavare dalavareleri, oofff, yazmak bile karıştırdı içimi. Daha eklemek gelmedi içimden. İnsanın alıp başını gidesi geldiği ama tabii ki hiçbir yere gidemediği bir karmaşadır kısaca. Baba pek etkilenmez de, açar televizyonu, seyredilecek birşey illa ki bulur ve kapatır kendini kendi kıt dünyasına. Bence otistiklerin televizyonun içine girip, adeta orada yaşamaları gibi bir hal hasıl olur. O yüzden etrafta kıyamet mi kopmuş, biri mi ölmüş, önemli değildir. İşte böyle zamanlarda her zaman değil ama bazen atarım kendimi banyoya. Bilgisayarı da alırım, kapatırım kapımı, tuvaletteyim edasıyla, çok da ilişemezler bana. Yarım saat kaldığım olur burada. Arada gelenler, gidenler olur mutlaka da, gene de dört duvarda yalnız kalma fikri bile iyi gelir bana. Bazen hiç kaçacak fırsat olmaz, çocuklar uyuduktan sonra yaparım. Bu koşulda bile iyi gelir bana orada olmak. Denemeyen varsa deneyin mutlaka.

M.

8 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Aha! benim durumum da nerdeyse aynısı. Ben de kapatırım kendimi banyoya, bir de müziğimi açarım, özellikle çok krizli zamanlarda. Blog blog gezerim, gazete okurum.. biraz çıkarım o pis halin içinden sanki.. tamamen değilse de kısmen yenilenirim. Hale bak, yenilendiğimiz yere daha doğrusu. Ne günlere kaldık! eskiden sıkıldım mı kendimi dışarı atardım hemen, şimdi banyoya kapanıyorum.

Adsız dedi ki...

masaüstüyle girilmiyorki lanet olsun...

NEKO dedi ki...

Ben varya bu yazıyı okuyunca anladım neden banyoda ve wcde eskisinden uzun durmak istediğimi. Kendime ayırdığım nadir vakitlermiş sanırım.

denizero dedi ki...

___hahahah süper kaotik ortam :)__

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

bir annenin itirafları diye 2.bir blog açıp kimliğimi neyin gilzeyip neler neler yazasım var idi :) birileri benden önce davranmış. şerefisizm benim de aklıma gelmişti
daha cesur itiraflar bekliyorum

gül dedi ki...

çoooooooooooook komiksınız ya ucunuzede çok güldüm.cocuklar bibüyüsün evlensınler vs ozaman sorarım size hadın bakalım.benden demesi.

İtirafçı Anne dedi ki...

Hülyanın Tunası gizlen gel, sen de yaz dilediğin gibi.. burası sadece bizlerden ibaret olmasın zaten.

Yelish dedi ki...

evin hallerini okurken bir hizlandim ki sorma,nefesim daraldi valla:)
O tuvalete gidip oturma isini calisirken cok yapardim ben :)

Bu tarz durumlarda pat kapatiyorum televizyonu
Bence sen de kapat,sonra hemen kac tuvalete:))